Els avatars de l’Edip en els menors adoptats: Particularitats de la censura de l’incest

16 d’ octubre de 2021

A càrrec del Dr. Paul Marciano, psiquiatra, psicoterapeuta, Servei de Paidopsiquiatria de Marsella (França)

• Horari: De 10h a 14:00h i de 15h a 18:00h
  • Lloc: PRESENCIAL: Fundació Ferran Angulo , c/Roger de Llúria, 130, 3-1, Barcelona / ON-LINE: link connexió
  • Preu: professionals 70 €, estudiants 35 €
  • Traducció consecutiva al castellà.

PROGRAMA

La tècnica psicodramàtica psicoanalítica en abordatge psicoterapèutic dels trastorns psicopatològics de la infància, adolescència i edat adulta

Dissabte, 18 de desembre de 2021

A càrrec del Dr. Olivier Bonard, psicodramatista, psicoanalista de la Societat Psicoanalítica Suïssa

• Horari: 10:00 a 14:00 h i de 15:00 a 18:00h..
  • Metodologia: Teoria i treball de casos pràctics del psicodrama i supervisió de casos de psicoteràpia
  • Lloc:  OPCIONAL,  presencial a la FFA: c/Roger de Llúria, 130, 3-1, 08037, Barcelona, o per videoconferència (enllaç connexió)
  • Preu: Professionals 70€, estudiants 35€
  • Traducció consecutiva

<<PROGRMA>>

“Perfeccionant les nostres habilitats d’observació, perfeccionant el nostre ús de les tècniques a la VIT”

17- 18- 19 de febrer de 2022

A càrrec del Dr. George Downing, psicòleg, supervisor clínic Unité Psychiatrie d’Enfants, Hôpital Pitié-Salpétrière de Paris. Professor de formacions en psicoteràpia pares-nens de la New York Freudian University

• Horari: pendent
  • Metodologia: presentació de casos i anàlisi dels vídeos i estratègies terapèutiques
  • Lloc: Hotel Evenia Rosselló , Rosselló, 191, Barcelona
  • Preu: professionals 250 €, Estudiants 135 €
  • Traducció consecutiva

Programa

V edició del Curs on-line de perfeccionament en intervenció psicoterapèutica: la Tècnica de la Vídeo Intervenció Terapèutica (VIT)

Organitzat per la Unitat Docent de la Fundació Ferran Angulo, que té previst començar el dijous 7 d’octubre.

El programa està dividit en tres mòduls formatius i comporta una dedicació setmanal aproximada d’entre 2 – 3 hores, i finalitza el dijous, 30 de juny.

En el programa adjunt trobareu la informació detallada.

PROGRAMA V CURSO VIT actualizado

1as Jornadas Internacionales de Conecta Perinatal y ASMI WAIMH-España

Les adjuntamos el programa científico provisional de las 1as Jornadas Internacionales de CONECTA PERINATAL: «Alianzas Interdisciplinares en Salud Mental Perinatal – Psiperinatalidad», que se realizarán on-line el 4, 5 y 6 de noviembre de 2021.
También les informamos que se ha abierto el plazo de inscripción para todas las personas interesadas en asistir a las jornadas y finalizará el 29 de Octubre de 2021: https://plataformajornadaspsiperinatalidad.com/inscripcion/

La fecha límite de envío de propuestas de comunicaciones libres y de pósteres termina el 15 de septiembre de 2021 (enviar propuestas a jornadas@conectaperinatal.com).

Disponen de más información en la web de las jornadas (https://jornadaspsiperinatalidad.com/) o contactando a través de correo electrónico (jornadas@conectaperinatal.com).

Acreditació aplicació de l’FFI en l’àmbit de la recerca

Oferim formació i acreditació per a la recerca en la codificació de l’Entrevista sobre Amics i Família (EAF) (Friends and Family Interview, FFI), de Miriam Steele y Howard Steele (2005) en col·laboració amb la New School for Social Research de New York (Nova Escola d’Investigació Social, universitat de Nova York).

La formació va a càrrec de la Dra. Margarita Ibáñez, dra. en psicologia acreditada en l’aplicació i formació de l’FFI, i la fiabilitat s’organitza conjuntament amb el Dr. Howard Steele, professor i catedràtic del Departament de Psicologia Clínica de la New School for Social Research.

Homoparentalitat: Aspectes psicodinàmics.

Dissabte, 15 de maig de 2021, online

• Horari: De 10h a 14:00h i de 15h a 18:00h
  • Lloc: ON-LINE
  • Preu: professionals 70 €, estudiants 35 €
  • Traducció consecutiva del francès al castellà.

Sessió prevenció maltractament infanto-juvenil

Benvolguts i benvolgudes,

El proper 19 de novembre a les 18h, en commemoració del Dia Internacional dels Drets dels Infants i Adolescents, l’Associació Catalana per la Infància Maltractada (ACIM) amb el suport de Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya (COPC) i de la Diputació de Barcelona, i en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona organitza, per videoconferència, la sessió: Maltractament infanto-juvenil i pandèmia, una perspectiva actual.

El programa inclou, una taula rodona d’experts amb el títol: mirada multidisciplinar del fenomen del maltractament infantil i adolescent en temps de confinament. Aportacions des de la prevenció. I el llançament de la campanya, a nivell estatal, #SEÑALDEAYUDA per a la sensibilització i prevenció del maltractament , dirigida a tota la societat i especialment el col·lectiu de  menors, amb l’objectiu de promoure l’ús d’un senyal d’ajuda universal per demanar auxili en cas de ser víctima de maltractament, especialment en situacions d’aïllament social, com es dóna actualment  arrel de les mesures de contenció de la COVID19.

La sessió està dirigida a tots els professionals de tot el territori espanyol que tinguin relació amb la infància i l’adolescència i a tots els que estiguin interessats en la temàtica del maltractament i la seva prevenció.

Per a més informació i/o per formalitzar la inscripció accedir a aquest enllaç: https://www.copc.cat/cursos/2149/Sessio-Tem-tica-Maltractament-Infanto-Juvenil-i-Pand-mia-Una-perspectiva-actual-FORMACIO-ONLINE-

Esperem que la iniciativa sigui del vostre interès i estarem encantats de comptar amb la vostra presència.

Una cordial salutació,

PROGRAMA

Taller: Abús sexual. Exploració en infants i adolescents i enfoc terapèutic. Places disponibles.

Objectius: Adquirir coneixements i habilitats per incrementar la capacitat de detecció de l’abús sexual a nens i adolescents. Familiaritzar-se en la complexitat del procés de rebre una sospita d’abús sobre un nen i/o adolescent i confirmar o no l’experiència abusiva, treballar amb els equips de professionals implicats en el procés diagnòstic, de protecció si fes falta, de justícia, tot sostenint el nen i la seva família, i sostenir-lo en els seus espais de vida (escola, espais de lleure…)

Places disponibles, feu click a la imatge per accedir a la informació